At vide, hvad du ønsker er det første valg, der fører til større og bedre ting.

Mange forskellige muligheder for at åbne en lille virksomhed der findes, og alle af dem har deres fordele og ulemper. Af bekymring er her åbningen af en lille tøjbutik eller boutique. Der er flere problemer, der skal løses af en person, der ønsker at åbne nogen form for boutique, og en tøjforretning står disse samme bekymringer og derefter andre, der er specifikke for tøj linjer og merchandise udvalg. De spørgsmål, som en ny tøj butik ejer skal besvare omfatter følgende:

Hvilken slags tøj vil jeg bære?

Hvilke størrelser og farver behøver jeg at adresse?

Hvor vil jeg købe min merchandise fra?

Hvordan viser jeg min merchandise?

Hvordan kan jeg bygge min kundebase og returnere business?

Hvilken slags tøj vil jeg bære?

Når du ved, at du ønsker at åbne en tøjforretning, du bliver nødt til at definere hvilken type tøj du ønsker at bære og hvad publikum, du ønsker at appellere til. Kravene til en butik, catering til træning tøj behov hos kvinder fra alderen 20 til 40 vil være meget forskellig fra en udendørs beklædning shop behov for mænd interessante i jagt og backpacking. For at bedst opfylde dine specifikke publikum, du bliver nødt til at gøre nogle forskning for hvad tøj elementer appellerer til disse behov. Vi vil tage eksemplet med motion tøj til kvinder. De følgende tøj stykker, som minimum skulle optages i forretningsplanen:

Sports bh’er

Sports t-shirts

Tanktoppe

Sports shorts

Sports pants

Sportssko

Pandebånd og armbånd

Hvilke størrelser og farver behøver jeg at adresse?

Har indsnævret slags tøj du skal du derefter vil overveje, hvilken slags stilarter, tekstiler og farver, som du ønsker at bære. Nedskrive alle disse i din forretningsplan. I første omgang vil du holde dette anvendelsesområde smalle som din økonomi ikke vil kunne dække enhver farve og stil, der er muligt. Dine linjer vil være i stand til at udvide som din shop vokser i størrelse og indtægter. De fleste butikker der godt kan forvente ca 15% stigning pr. år for mindst de første fem år, og det vil åbne op for mange muligheder for ekspansion, som du går. Når du foretager indkøb vil mange producenter presse på for dig at købe mindst fire stykker pr. størrelse og farve. Fire stykker er temmelig rimelig, så længe du holder antallet af farver og størrelser i skak. Hvis du er presset til at købe seks ikke gør så det vil være langt mere merchandise end du kan vende hurtigt.

Hvad angår størrelser løber de fleste dimensionering for toppe i Petite Extra Large og bukser fra størrelse 0-14. Hvis du skal erhverve størrelser, der er uden for disse typiske intervaller, du bliver nødt til at mødes med producenter, der specialiserer sig i over eller undermålere tøj. Du bør planlægge at bringe i flere størrelser pr klip eller stil af tøj.

Hvor vil jeg købe min merchandise fra?

Før du begynder at købe merchandise kan du erhverve din lille virksomhed licens og engros licens. Disse licenser vil åbne døren til merchandising, ellers du ikke ville være i stand til at foretage indkøb fra. Det er vigtigt, at dine egne indkøb er på de laveste satser muligt, således at merchandise i din tøjforretning kan opbevares til en rimelig pris for dine kunder. For meget markere for at kompensere for høj indkøbspriser vil holde tøj fra sælger og være til skade for din virksomhed.

Meget af dine indkøb kan gøres fra lokale kilder, hvis sådanne findes. Du bliver nødt til at gøre nogle forskning af hvad udgange i dit område for at vide, hvad dine ressourcer. Få på den lokale producent postlister, så du kan vide om nye linjer, når de kommer ud og være involveret i salg og rabatter.

Mindst hvert kvartal vil du gøre store shopping ture, hvor du vil købe de fleste af din beholdning for en tre måneders periode. Disse ture vil sandsynligvis kræve, at gå ud af dit hjem område og deltage i et show eller et marked i en større by. Sådanne viser køre på forskellige tidspunkter af året og i et par steder, som Los Angeles, der er markeder, der er åbne for køb af året rundt. Husk at budgettere omkostninger for at komme til en af disse begivenheder i din finansieringsplan, og få mest muligt ud af din rejse. Tage tid til at se på alt, hvad du kan og til at sammenligne og kontrast merchandise og prissætning. Mange sælgere vil forsøge at få dig til at placere ordrer på stedet. Stå fast og være den ene kører tilbud. Producenter ønsker din virksomhed, men du beslutter dig for hvad vil være købt og hvornår du vil købe det.

Hvordan kan jeg bygge min kundebase og returnere business?

Opbygge en kundebase er en af de sværeste ting, som enhver tøjforretning eller boutique ansigter, især i de tidlige dage af virksomheden. Være sikker på at du vil lykkes og sørg for at du og dine medarbejdere er venlige og vidende. Dette vil bidrage til at gøre dine kunder føler sig sikker i deres indkøb erfaring og i din butik. Når du først åbner smide en grand åbningsfest og reklamere med et lille rum i lokale aviser og løbesedler. Har dem at deltager skrive deres navn og kontaktoplysninger på glider af papir til en tombola og bruge disse til at oprette en adresseliste. Holde postlisten aktive og invitere enhver ny kunde at tilmelde dig. Dem, der har sådanne lister finder, at omkring 20% af deres postliste genererer næsten 80% af deres virksomhed, imponerende tal og et godt afsæt til at dyrke denne liste så meget som muligt. Husk vigtigst at ord i munden er dit stærkeste reklame. For hver kunde, der har en god oplevelse, to eller tre mere vil blive dirigeret til din butik. På den anden side vil hver debitor, som har en dårlig oplevelse drive væk lige så stor virksomhed. Magt til at bringe folk og til at hjælpe din virksomhed udvide er i dine hænder.

Held og lykke.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *